НА САЙТЕ ВЕДУТСЯ РАБОТЫ. ВОЗМОЖНЫ СБОИ, НЕКОРРЕКТНОЕ ОТОБРАЖЕНИЕ. ОКОНЧАНИЕ 20.08.2019

Случайная статья узнай что то новое



Stall test — the \"Parking\" test, designed to diagnose CVT and automatic transmissions Honda Civic. The test is available with diagnostic tool and does not require additional conditions, tools and so on. As you can diagnose, brakes and engine.

Self-diagnosis of automatic transmission and CVT CVT Honda CIVIC

Self-diagnosis of automatic transmission and CVT CVT Honda CIVIC

\n\nthe
    the
  • Warm up the engine until I turn on the fan
  • the
  • it is Desirable to conduct the test when the car will drive 15-20km
  • the
  • To warm engine in selector lever position P, check oil level in automatic transmission
  • the
  • apply the Parking brake (handbrake)
  • the
  • it is Recommended to connect an external tachometer to the engine for more accuracy indicators
  • the
  • as a tachometer to use diagnostic scanners
  • the
  • turn Off all power loads — air-conditioning, music
  • the
  • Just before the end of the brake pedal
  • the
  • Move the selector lever to one of the desired position (1,2,R,D4,S,L,D)
  • the
  • You need to keep an eye on what rpm, stopped the growth of lift
  • the
  • Just before the end of the gas pedal
  • the
  • Test is not more than 5 seconds, revving to the point of usually less than 1 second
  • the
  • Release the gas pedal
  • the Results compare with the table belowthe

  • Next item selector, you need to check not earlier than 1-2 minutes.
\n\nthe

Stall Test automatic transmission Honda S4PA D14A4

the nominal value; 2500 RPM
Service limit 2350-2650 RPM

\nthe

Stall Test automatic transmission Honda S4PA D15Z6

the nominal value; 2650 RPM
Service limit 2500-2800 RPM

\nthe

Stall Test automatic transmission Honda S4PA D16Y4\Y6\Y9

the nominal value; 2800 RPM
Service limit 2650-2950 RPM

\nthe

Stall Test automatic transmission Honda S4XA

the nominal value; 2800 RPM
Service limit 2650-2950 RPM

\n\nthe

Stall Test automatic transmission Honda A4RA\B4RA (D16Y8)

the nominal value; 2700 RPM
Service limit 2550-2850 RPM

\nthe

Stall Test CVT for Honda CVT

For D position — 2500 RPM
Service limit 2350-2650 RPM

For S,L,R position — 3000 RPM
Service limit 2800-3100 RPM

\n\nthe

Results: Packages with the positions of selector AKPP

If the rpm is more valid, then there is a slip clutch bags

the
    the
  • D4 — package 1
  • 1 — package 1
  • the
  • 2 — package 2
  • the
  • R — reverse, 4 pack
\n\n\n\n\nthe

Additional info

The car moves when the test — check the brake system
Troit at the set rpm, not gaining momentum, delay (failure) — check ignition, distributor, spark plugs.

Случайная статья узнай что то новое

Данная статья актуальна для автомобилей Honda выпуска 1992-2000 годов, таких как Civic EJ9, Civic EK3, CIVIC EK2, CIVIC EK4 (частично). Информация будет актуальна для владельцев Honda Integra в кузовах DB6, DC1, с моторами ZC, D15B, D16A.

Главная страница

Соц. Сети

Календарь событий

  • Автоэкзотика - 1 мая
  • Jap Days - 22 Июня
  • JAP CAR FEST - 19-21 июля

Клубные встречи

  • Москва
  • Санкт-Петербург
  • Минск
  • Уфа

Партнеры EJ9.Ru

EJ9 и EK3 — записки инженера о Honda Civic 1998. 2010 – 2019 . Вся информация приводится для ознакомления, автор не несет ответственности за вред полученный в результате применения материалов сайта, находясь на сайте вы подтверждаете своё согласие с этим. Сделано Хондоводом для Хондоводов. Автор: Илья Серб Все изображения имеют авторство Карта сайта Honda Civic, всем VTEC!

Rambler's Top100 Valid XHTML 1.0 Transitional